Despre motto/ slogan și despre importanța acestuia
Motto-ul/ sloganul este un concept de strategie de marketing, inițial propus în 1940 drept o teorie pentru a explica modelul unei campanii publicitare de succes. Acesta are scopul de a releva ideea fundamentală a campaniei respective.
„Diferențierea este una dintre cele mai importante activități strategice și tactice în care companiile trebuie să se implice în mod constant” – Theodore Lavitt
Cum îți creezi motto-ul/ sloganul
Crează o listă cu idei
Sloganul trebuie sa conțină cuvinte cheie care să aibă legătură cu produsul sau serviciul oferit și trebuie luate în considerare următoarele:
- Identificarea grupului țintă( cuvintele folosite trebuie să reflecte mentalitatea grupului adresat – tineri, vârstnici, etc.)
- Avantajul produsului sau serviciului
- Diferențele între afacerea ta și concurență( referință calitate-preț)
Exemplu: sloganul celor de la Digi – “Pentru familia ta“ – care oferă servicii de telefonie mobilă și internet la prețuri accesibile, condiții numa bune pentru întreaga familie. Scurt și la obiect!
Documentează-te
Internetul este dragul nostru prieten. Documentează-te și compară sloganurile concurenților.
Fă un top al ideilor
După ce ți-ai epuizat ideile, fă un top.
Consideră următoarele:
- Care cuvinte/fraze sunt cel mai ușor de pronunțat?
- Care sunt cele mai ușor de memorat?
Cere opinii
Câteodată sfaturile altora te pot inspira.
Testează-ți sloganul
Pentru asta trebuie să reflecți asupra următoarelor întrebări:
- Este diferit de alte sloganuri?
Ca și logo-ul, sloganul trebuie să fie diferit de cel al concurenților. Dacă sloganul tău este aproape similiar cu un altul, există un risc juridic.
- Asigură-te că ești sincer cu declarația ta.
- Există un avantaj declarat direct sau indirect( care să te ducă cu gândul) în sloganul tău?
- Este ușor de memorat?
- Este serios sau amuzant? Funcționează bine între produs și public?
Un motto/ slogan nu este bătut în cuie. Acest lucru depinde de dezvoltarea și dinamica societății.
Acestea fiind scrise, mult spor!
Citește și:
LOGO: Importanța, caracteristici și nevoia. De ce e bine să-ți creezi propriul logo?