Cum îți setezi obiectivele și bugetul de marketing pentru 2018?
Probabil că și tu te întrebi cum îți setezi obiectivele și bugetul de marketing pentru 2018?
De cele mai multe ori, companiile își stabilesc bugetul de marketing ca procent din cifra de afaceri pe un an.
Cea mai utilizată și firească metodă de stabilire a bugetului de marketing include parcurgerea următorilor pași:
- Stabilirea obiectivelor companiei pe anul care urmează;
- Întocmirea planului de programare și activități de marketing pentru atingerea obiectivelor urmărite și estimarea costurilor programelor respective;
Estimările trebuie să țină cont de bugetele alocate în trecut unor programe similare, de prețurile și tarifele actuale ale materialelor și de modificările pe care ți le-ai propus să le faci pentru anul care vine.
Bine-nțeles, te gândești la variantele de promovare cele mai accesibile din punctul de vedere al costurilor.
Uite câteva informații necesare pentru planificarea bugetului de marketing.
Adesea ne întrebăm ce sumă ar trebui să alocăm pentru acțiunile de marketing. Foarte mulți îți alocă bugetul în funcție de cifra de afaceri prezentp și nu în funcție de cifra de afaceri dorită, așa cum este cel mai indicat. Acest lucru nu facem decât să-ți limiteze dezvoltarea companiei.
Bugetul de marketing poate varia în funcție de specificul companiei. Astfel, unele companii, cum ar fi cele din industria farmaceutică sau cele dedicate comerțului cu amănuntul pot investi între 20% și 50% din veniturile lor în campaniile de marketing eficient.
Uite câteva din motivele pentru care marketing-ul online este atât de eficient:
În speranța că nu mai e nevoie să precizăm, marketing online devine din ce în ce mai eficient, iar companiile au realizat cât de importantă este prezența în online.
Uite câteva din motivele pentru care marketing-ul online este atât de eficient:
- Clienții tăi sunt deja acolo – ceea ce înseamnă că le poți afla preferințele;
- Poți crea mai multe profiluri ale clienților ideali și poți personaliza campaniile de marketing cât mai eficient;
- Prin campanii inteligente te poți adresa clienților din lumea-ntreagă, eliminând astfel bariera impusă de distanță;
- Economisești timp. Campaniile de marketing online pot fi implementate mult mai rapid față de campaniile tradiționale;
- Costurile pentru campaniile de marketing online sunt mai mici decât cele alocate marketingului tradițional.
Cât alocată marketingului o companie proaspăt înființată?
În mod obișnuit un buget de marketing ar trebui să acopere costurile pentru publicitate, promoții și relații publice. În funcție de domeniul de activitate, bugetul de marketing pot reprezenta de la 1% din total vânzărilor până la 30%. Sumele alocate marketingului de companiile proaspăt înființate pot ajunge, în primul an, chiar până la 50% din vânzări.
Cert este că bugetul de marketing trebuie să includă:
- publicate în presa scrisă și audiovizual;
- costurile pentru design-ul și tipărirea tuturor materialelor de promovare, precum newslettere, broșuri și comunicate de presă, inclusiv costurile pentru direct mail;
- dezvoltarea site-ului, SEO, AdWords, administrarea Social Media.
- relații publice;
- participarea la târguri, expoziții, evenimente;
- alte evenimente prevăzute în strategia de promovare.
Tu ți-ai setat obiectivele și bugetul de marketing pentru 2018?