Facebook modifică algoritmul de rankare. Cum sunt afectate firmele
Mark Zuckerberg spune, într-o postare pe Facebook, că rețeaua socială pe care o conduce va pune mai mult accent pe ceea ce se numește interacțiune socială semnificativă. Acest lucru va înlocui consumul pasiv de noutăți. Pe scurt, Facebook modifică algoritmul de rankare. Vezi cum sunt afectate firmele și ce trebuie să faci.
După modificarea algoritmului de rankare, Facebook ar trebui să arate mai mult ca o comunitate. Astfel, primele din newsfeed vor fi postările prietenilor și a rudelor.
Facebook modifică algoritmul de rankare. Cum sunt afectate firmele
Zuckerberg a anunțat că vor fi vizibile mai multe postări personale ale prietenilor, indiferent că vorbim de actualizări text, fotografii sau chiar filmări. Președintele Facebook este de părere că interacțiunea activă dintre prieteni reprezintă viitorul pe termen lung pentru Facebook.
Pierzătorii vor fi publisherii și diversele afaceri, care-și vor vedea conversiile prăbușindu-se după modificarea de algoritm. Conceptul de „socializare activă, nu pasivă” prevede ca tot ceea ce reprezintă conținut public devine de-o dată neinteresant pentru Facebook.
De asemenea, Adam Mosseri – vice-președintele Facebook, a notat, într-o postare menită să o completeze pe cea a lui Zuckerberg, că algoritmul va acorda mai multă importanță postărilor care stârnesc discuții între prieteni.
Altfel spus, prin această modificare Facebook alege prietenii în locul știrilor. Se pare că Facebook a ales să fie mai mult o rețea socială și mai puțin o platformă de știri.
„Faptul că în ultimii ani conținutul public de pe Facebook l-a depășit pe cel postat de prieteni și rude”, spune Zuckerberg, „a făcut ca rețeaua socială să se îndepărteze de la scopul ei inițial și anume conectarea utilizatorilor”.
Modificarea algoritmului va avea loc treptat, pe parcurusul următoarelor luni.