10 sfaturi să creezi un newsletter de efect
Ai o bază de date cu e-mail-urile clienților tăi sau poate ai o afacere b2b și ai achiziționat o bază de date cu firmele cărora vrei să te adresezi? Profită de beneficiile aduse de campaniile de e-mail marketing (făcute corect). Uite 10 sfaturi să creezi un newsletter de efect.
Dacă newsletter-ul este mult prea încărcat cu informații, destinatarii vor găsi o variantă pentru a evita să-l citească. Acest lucru e valabil și dacă informațiile cuprinse în newsletter nu sunt valoroase pentru cititor. De asemenea, trebuie să te asiguri că textul este redactat corect, scris cu diacritice și nu conține greșeli gramaticale.
Toate acestea vor afecta credibilitatea brand-ului pe care îl reprezinți.
10 sfaturi să creezi un newsletter de efect.
- Fii profesionist. Tot ceea ce faci trebuie executat cu profesionalism. Serviciul de e-mail marketing trebuie să se facă printr-o platformă specializată, iar în baza de date trebuie să ai doar adreselor celor care au acceptat sau au solicitat să fie înregistrați. Nu în ultimul rând decide care este frecvența newsletter-elor și respectă acest lucru.
- Anunță clienții că oferi un newsletter. Un client trebuie să opteze pentru abonarea la newsletter-ul tău. Organizează o secțiune pe site unde clienții tăi să se poată abona, iar dacă dorești să ai mai multe persoane înscrise, atunci îi poți motiva oferind diferite recompense gratuite.
- Folosește un titlu care să atragă atenția.Titlul este cea mai importantă parte a unui newsletter. Gândește-te doar că dacă ai ales un subiect plictisitor abonații tăi vor șterge e-mail-ul înainte să-l deschidă.
- Folosește modul personal. Așa cum eu mă adresez ție aici, același lucru trebuie sa-l faci și tu prin intermediul campaniei de e-mail marketing. De ceva timp, apelativele precum „dragă cititorule” nu mai funcționează, iar tehnologia ne permite să realizăm un studiu de piață pentru a cunoaște cât mai bine abonații. Astfel, poți face în așa fel încât să te adresezi pe numele mic, folosind personalizări, sau chiar să construiești un newsletter în funcție de tipul cititorului.
- Folosește imagini relevante. Imaginile îți vor evidenția titlul, o concluzie sau un subiect dezbătut în newsletter. O imagine poate face cât o mie de cuvinte.
- Textul trebuie să fie ușor de citi. Primul lucru pe care îl facem, în calitate de cititori, este să citesc textul pe diagonală. Nu întotdeauna înțelegem idea textul deși ar trebui.
- Instigă la acțiune! Poate, cel mai important dintre toate este să-ți impulsionezi clienții să acționeze. La fel de important este să creezi designe-ul potrivit pentru a-i induce asta. Însă, trebuie să știi de la început care e scopul e-mail-ului. Hotărăște-te asupra unei acțiuni și ajută-l pe cititor să facă următorul pas. Cum faci asta? Folosește butoanele „Call To Action” de tipul „Ală mai multe”, „Citește Acum Aici”, „Cumpără Acum”, „Contactează-ne!”, etc.
Nu uita să:
08 Analizezi statisticile. Statisticile îți oferă multe informații despre ceea ce îi atrage pe utilizatori. Astfel vei știi ce trebuie să îmbunătățești ca să atragi atenția și mai multor potențial clienți.
09 Soliciți feedback. Părerea clienților contează. Poți învăța multe lucruri care te vor ajuta în viitoarele campanii de marketing.
10 Testezi. Înainte de a trimite newsletter-ul clienților este indicat să efectuezi teste. Deschide-l din diferite browsere (Internet Explorer, Chrome, Firefox, etc.) și de pe diferite dispozitive (telefon, tabletă, laptop, etc.).
Citește Și Despre Cum Convertești Mai Mulți Clienți Cu Ajutorul Unei Campanii de E-mail Marketing.