Cum fac firmele social media marketing în România
Rețelel de socializare sunt folosite de către firmele românești în pricipal pentru comunicare (90%), marketing (75%), vânzări (39%). Jumătate dintre firmele din România consideră că social media marketing influențează cel mai mult procesul de vânzare pentru că aici are loc prospectarea și identifiarea oportunităților de vânzare.
Totodată, potrivit ultimelor statistici din 2017, 35% dintre firme folosesc rețele de socializare pentru recrutare, 32% pentru relații cu clienții, 27% pentru cercetare, iar 25% pentru analiză competitivă. În schimb, doar 18% dintre ele folosesc rețele de socializare pentru preluare de comenzi și pentru a avea discuții pe baza acesteia.
Cele mai folosite platforme pentru social media marketing în România sunt:
- Facebook – 96%
- LinkedIn – 70%
- Youtube – 44%
De asemenea, pe primele locuri la nivel global se află Facebook cu 93%, urmat de Twitter cu 76% și LinkedIn cu 67%. Atât FB cât și LinkedIn au procente mai mari de utilizare în companiile din România decât la nivel global.
82% dintre companii oferă followerilor conținut despre produsele și serviciile companiei, 66% dau informații despre companie, iar 58% au conținut despre campanii, promoții, vânzare directă sau indirectă. Ofertele de locuri de muncă apar pe social media la doar 41% dintre companii.
Platformele cele mai folosite de companiile din România pentru reclamele sponsorizate sunt:
- Facebook – 81%
- Google – 50%
- LinkedIn – 14%
Studiul are la bază un chestionar la care au răspuns 339 de firme și companii în perioada 9 februarie – 11 aprilie 2017. Raportul prezintă și date comparative cu rezultatele studiului global similar realizat de Social Media Examiner.
Citește aici și despre ultimele modificări făcute de Facebook în 2018