Facebook favorizează știrile și publicațiile locale
O nouă schimbare importantă de algoritm a fost anunțată de Facebook. La începutul anului Mark Zuckerberg a decis ca prioritate pe timeline să aibă postările prietenilor sau rudelor. Efectul acestei schimbări se reflectă asupra conturilor de FB Business care au crescut organic și încă nu au optat pentru promovarea plătită.
Vezi aici cum poți „fenta” schimbarea de algoritm: Facebook modifică algoritmul de rankare. Cum sunt afectate firmele (II)
Facebook favorizează știrile și publicațiile locale
Ieri, 30 ianuarie, Facebook a anunțat o nouă schimbare a algoritmilor. Potrivit comunicatului oficial FB va pune mai mult accent pe localizare. Astfel, știrile care sunt populare într-o anumită zonă geografică vor fi afișate mai sus în feed-ul utilizatorilor din acea zonă.
Teoretic, schimbarea ar ajuta publicațiile locale și avantajează un subiect care se bucură de atenție într-o localitate.
Criteriul principal pe baza căruia Facebook va calcula popularitatea locală a unei știri este numărul de click-uri. Cu cât numărul de utilizatori care dau click pe un link este mai mare, cu atât aceasta este considerat mai important.
Un alt aspect important sunt share-urile de care se bucură o știre. Dar și numărul de oameni din regiune care urmăresc o anumită publicație. Toate acestea vor fi luate în considerare atunci când este stabilită ordinea postărilor.