TIPS&TRICKS. Cum faci marketing pentru o afacere mică
Ai o afacere mică? Cu atât mai mult ai nevoie să te promovezi. Potențialii tăi clienți trebuie să audă de tine, iar mai apoi să le reamintești că ești acolo. E un cerc vicios
nu ai bani -> nu ai promovare -> nu ai clienți -> nu ai bani -> și tot așa
Însă, cum te promovezi dacă nu ai bani?
Cum faci marketing pentru o afacere mică
Mai jos îți prezentăm câteva idei despre cum te poți promova ca să poți scăpa din cercul vicios.
Conștientizează avantajele companiei tale
În mod normal afacerile se deosebesc prin calitatea serviciilor, produselor, atențai îndreptată față de clienți, etc. Mai ales atunci când vorbim de afaceri mari și mici. Nicio afacerea mare nu poate oferi servicii personalizate, așa cum o poți face tu. Chiar dacă necesită mult timp gândește-te că poate să facă diferența.
Firmele mari au, într-adevăr, un buget de promovare substanțial, iar asta le aduce mulți clienți. Totodată, aceștia nu pot ține legătura cu fiecare client în parte. Câți angajați ai Emag, Vodafone, Rompetrol, Orange, Auchan, etc. te-au sunat în ultima lună pru și simplu să vadă cum îți mai merge?
Newsletter-ul educativ
Promovează ceva GRATUIT care să îi ajută pe oamenii de lângă tine. Da! Cum e acest articol.
Nu trimite newslettere cu sute de produse. Nu o să le citească nimeni. Mult mai ușor e să îi faci pe oameni să relaționeze cu tine, omul din spatele afacerii. Pe lângă asta, e-mail-ul încă este unul dintre cele mai eficiente metode de comunicare și e aproape GRATUIT.
Vrei să aprofundezi? Vezi aceste 10 sfaturi pentru a crea un newsletter de efect.
Fă-ți un site. Optimizează-l SEO
Un site în care să prezinți elementele cheie ale afacerii tale e foarte ieftin. Cea mai scumpă și dificilă parte este conținutul. Articolele, paginile de produse, servicii…
Pe acestea le poți face singur. Lasă specialistul să-ți creeze „scheletul”, iar tu pregătește informațiile și încarcă site-ul.
Promovează-te prin conținut
Tehnica e cunoscută drept „content marketing” și este o modalitate de marketing foarte eficientă pentru afacerile mici.
Content marketing înseamnă:
- Realizarea conținutului
- Promovarea lui
Realizarea conținutul presupune să faci o serie de video-uri, articole în care să prezinți beneficiile produsului tău, serviciilor sau a domeniul în care activezi.
Promovarea conținutului presupune să urmezi acești câțiva pași foarte importanți:
- Postează pe grupuri de Facebook tematice
- Postează pe site-urile de anunțuri gen OLX, LaJumate, etc.
- Postează în forumuri tematice
- Caută colaboratori în rândul celor care dețin blog-uri sau alte astfel de platforme
Da. Durează. Dar dacă nu ai bani, trebuie să-ți faci timp.
Nu uita să SUNI
Du-te peste clienți. Pentru afacerile mici cea mai ieftină și eficientă modalitate de marketing este APELUL TELEFONIC.