Facebook: 12 trucuri să te faci mai vizibil fără să plătești reclamă
Specialiștii în promovare pe rețelele social media consideră că mai pot fi folosite câteva „trucuri” pentru a deveni mai vizibil și fără să plătești reclamă. Facebook are în prezent peste 1,6 miliarde de utilizatori activi. Citește 12 trucuri să te mai faci vizibil fără să plătești (prea mult).
Aproximativ 50 de milioane de firme din toată lumea au profiluri business pe Facebook. Neil Patel consideră că profilurile business sunt necesare pentru a te prezenta și promova.
12 sfaturi utile să crești organic
Patel a oferit pe blogul său câteva sfaturi pentru a crește vizibilitatea unui afaceri mici fără a cheltui bani cu reclama pe Facebook. Uite câteva trucuri:
- Postează informații relevante. Facebook favorizează postările site-urilor de știri, pentru că își dorește în newsfeed cât mai multă informație relevantă pentru utilizatori. Chiar dacă nu ești un site, ci o cu totul altă afacere (magazin online, contabil, medic, avocat, instalator, depanator, etc.) poți să postezi știri din domeniul tău de activitate. Recomandat este să te axezi pe nișa ta de business. Făcând asta poți să postezi și să share-uiești conținut de calitate de la publicații de specialitate.
- Postează primul știri importante. Dacă te afli printre primii care postează știri interesante pentru domeniul tău de activitate cresc exponențial șansele să crești și tu ORGANIC. Unii se folosesc de postările „la modă” la care își eticheatează și ei produsele.
- Citează surse cu autoritate. Dacă citezi sau distribui tot felul de știri de pe site-uri conspiraționiste, alarmiste, exagerate, riști să fii tras la răspundere de Facebook și , crede-ne, nu vrei asta.
- Fă-i pe oameni să-și petreacă mai mult timp pe postarea ta. Facebook e hotărât să readucă așa-numitul clickbait (momeală pentru click-uri) din newsfeed. De aceea, știrile exagerate, cu titluri fără acoperire în conținut sau mincinoase devin tot mai puțin vizibile pe rețeaua de socializare.
- Diversitatea. Chiar dacă ai postări din domeniul tău de business încearcă să abordezi teme cât mai variate. Câștigi vizibilitatea pe Facebook dacă vii cu postări de calitate, cu informații folositoare și care îl implică pe cititor, crede Patel.
- Folosește live video. Pusă recent le dispoziție de Facebook, opțiunea transmisiunii video în direct pe newsfeed ajută la creșterea vizibilității profilului. „Transmisiunile video live sunt de până la 3 ori mai urmărite decât clipurile înregistrate postate pe Facebook”, mai susține Patel.
Publicația dedicată micilor afaceri Small Business Trends adaugă alte „trucuri” de promovare pe Facebook
- Folosește și profilul personal. Profilurile perosnale tind să capete mai multă vizibilitate decât paginile Facebook de firmă. De aceea, ai putea să îți promovezi afacerea în paralel și de pe profilul personal și să îți rogi angajații să facă la fel.
- Intră în dialog cu prietenii de pe Facebook. Implică-te și discută cu fanii sau prietenii paginii de Facebook a firmei tale. Răspunde-le la mesaje, poți să le dai și anumite sfaturi, dă-le like-uri, comentează și reacționează cât mai mult la postările lor.
- Folosește imagini frumoase și cu mesaj la poza de profil/ cover. Încearcă să folosește imagini cu un mesaj care să te ducă cu gândul la o acțiune. Spre exemplu poți să pui în imaginea de profil un produs sau un serviciu cu un preț promoțional în săptămână sau în luna respectivă.
- Multimedia. Nu te rezuma la a posta texte. Folosește din belșug fotografiile. Inclusiv cele panoramice, de toate felurile și formele. Nu te rezuma la atât. Folosește sondajele și clipurile video. Au un impact garantat.
- Folosește postările celorlalți utilizatori de Facebook. Dacă nu ai prea mult timp să cauți conținut de calitate și interesant pentru a-l posta pe Facebook, poți să refolosești conținutul postat de alții, mai ales dacă e relevant pentru domeniul tău de activitate.
- Folosește grupurile de pe Facebook. Am mai putea adăuga la lista de trucuri și postările din grupurile de pe Facebook ce reunesc mii de utilizatori interesați de un anumit domeniu.
Citește și: Uite 4 tendințe în social-media pentru 2018
Citește și: Retrospectiva 2017: 330 de milioane de oameni au folosit Messenger pentru a contacta o afacere
Sursa: startupcafe.ro